Tytuł: RC Płock :: SPAD XIII

Dodane przez krzysiek11 dnia 11.11.2016 22:42
#1

Mam zamiar a w sumie to już się wziąłem:D za zbudowanie esiaka WW I, i tu pytanie do kolegów czy takie rozwiązanie będzie dobre??
images82.fotosik.pl/616/b6f75c7b220b72acmed.jpg
jeśli tak to jak najlepiej schować regulator i pakiet oraz przewody myślałem żeby powycinać otwory pod atrapą chłodnicy a atrapę zrobić na magnesach ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:27

Dodane przez robloz dnia 12.11.2016 06:40
#2

Z wycinaniem otworu pod pakiet to się jeszcze wstrzymaj. Zmontuj najpierw całość. Modele z ww1 mają b. krótkie przody i z mocowaniem pakietu to nieraz niezła zabawa.
Serwa daj w pobliżu kabiny lub z boku kadłuba. Tu gdzie pokazałeś będzie pewnie skrzydło, a ono moze później uniemożliwić/utrudnić ich ewentualną wymianę.

Pomyśl jeszcze nad odchudzeniem tylnej części kadłuba, tak jak to robiłem w Fokkerze. dobre i kilka gram .

www.robloz.petronet.pl/ESA%201m/7.jpg

Edytowane przez robloz dnia 12.11.2016 11:10

Dodane przez SlavikS dnia 12.11.2016 17:35
#3

Pakuj wszystko na maksa do przodu - ile możesz. Serwa z obu boków z przodu. Pakiet i regulator zaraz za wręgę silnikową. Odchudzanie kadłuba z tyłu obowiązkowe. Inaczej tego nie wyważysz.

Dodane przez krzysiek11 dnia 18.11.2016 21:17
#4

Dzięki za podpowiedzi na pewno się do nich zastosuje :)
W końcu zapadła decyzja odnośnie barw, spadzik będzie w polskich barwach:D zastanawiam się tylko nad godłem czy 19 ESKADRA MYŚLIWSKA czy tez 10 ESKADRA WYWIADOWCZA:|
images82.fotosik.pl/616/c4ce626d3a83f4dbmed.jpg
początki malowań;)

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28

Dodane przez krzysiek11 dnia 19.11.2016 18:34
#5

efekt kilku godzinnej zabawy z malowaniem
images82.fotosik.pl/616/4f66ba6f62c295edmed.jpg
mam pare pytan technicznych
1-mam pręty węglowe 2,5 / 2 / 1,6 / 4 oraz rurki weg. o śred. 3 / 4,5 / 6 i płaskowniki weglo. 1,2na 7 / 1 na 3 / 1 na 4 mm czy coś tego nadawało by się do połączenia górnego płata z kadłubem oraz do połączenia płatów ??
2-wziolem się za wręgę pod silnik , na rożnych relacjach z budowy przy WWI są dosyć duże skłony silnika w stosunku do osi kadłuba ,czy są jakieś sprawdzone katy pochyleń silnika ???
3-w kadłub wklejać usztywnienia bo jest dosyć sztywny??:(:(

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28

Dodane przez robloz dnia 20.11.2016 11:58
#6

1- w swoich dwupłatach używałem prętów 2-2.5 m. (może dlatego ,że nie miałem płaskowników ;) ). Możesz użyć przy kadłubie prętów 2-2.5, a na skrzydłach płaskowników np. 1.2x7
2- we wszystkich esach dawałem silnik na 0 st. Zawsze można po oblocie dołożyć podkładki i zmienić kąty.
3- :?

Malowanie ::

Dodane przez SlavikS dnia 20.11.2016 14:45
#7

1) Ja dawałem płaskowniki na połączenie skrzydeł i też bym sugerował te co Robert. Na stójki ostatnio stosuję pręty z włókna szklanego 2 mm i pcham je na maksa ile mogę w kadłub i skrzydła - najlepiej na przelot. Wklejam na chiński klej do pianek - połączenie bez porównania w stosunku do klejenia na CA - już parę kraks przeżyło bez konsekwencji. Pręty węglowe 2 mm też będą OK. Na taki klej wklejam też podwozie - gnie się, a klej nie puszcza i podwozie nie wyrywa się z kadłuba ;)
2) Skłony są duże, ale kąt pochylenia silnika i tak trzeba dobrać przy oblotach, więc nie ma co kombinować. Ja między krzyżak silnika, a wręgę daję gumowe amortyzatory od serw. Odkręcając wkręt guma odpycha krzyżak, wkręcając guma się ugina, więc w pewnym, oczywiście skończonym zakresie, nie muszę stosować podkładek i mogę dość precyzyjnie i szybko regulować położenie silnika.
3) W kadłub nie wklejam prętów węglowych. W pewnym sensie ich rolę pełnią bowdeny, które lecą przez cały kadłub.

Malowanie eleganckie ::

Dodane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:54
#8

Dzięki za podpowiedzi,Sławku a co to za chiński klej ??Obecnie męczę się nad ustawieniem skrzydełek ,cięciwa profilu dolnego i górnego płata powinna być równoległa ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:55

Dodane przez SlavikS dnia 28.11.2016 07:34
#9

Klej: https://hobbyking...l-20g.html

Co do kątów zaklinowania skrzydeł to popatrz na plany konstrukcyjnych modeli tego typu - powinieneś tam znaleźć potrzebne informacje.

Dodane przez krzysiek11 dnia 30.11.2016 18:39
#10

Spadzik prawie zakończony B)



images84.fotosik.pl/615/370a44da400dfaa8med.jpg
images83.fotosik.pl/615/c0ac32fd1fe550aemed.jpg
images82.fotosik.pl/616/90268a24484ad05bmed.jpg
images83.fotosik.pl/615/642886ef4a5730f6med.jpg

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30

Dodane przez SlavikS dnia 30.11.2016 19:22
#11

Model dopieszczony i extra pomalowany :: jeszcze tylko pilota z szaliczkiem trzeba wsadzić.
Szkoda, że po walkach niewiele z tych szczegółów zostanie :D
Uda się wyważyć pakietem?

Dodane przez robloz dnia 30.11.2016 20:39
#12

::
Oj chyba się ponownie skuszę na WWI ,do trzech razy sztuka. :D

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.12.2016 15:42
#13

Wyważenie wyszło 4cm od krawędzi więc myślę ze będzie ok pakiecik dałem tuż za wręgą silnika

images83.fotosik.pl/615/537015faa446d073med.jpg
martwi mnie trochę waga bo wyszła 645 gr komplet:( a gdzie bym nie przeczytał na forach to kolegom wychodzą w granicach 560 gr ale zobaczymy jak będzie latał ??


Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:26

Dodane przez robloz dnia 01.12.2016 16:43
#14

Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??


Nie,zanim zdążyłem nimi powalczyć, zmieniły właściciela. :D

Dodane przez SlavikS dnia 01.12.2016 22:04
#15

Podwozie wydaje się dość masywne.
Z praktyki - klapkę z kadłubem połącz kawałkiem sznurka. Inaczej przy dzwonie jak Ci klapka odpadnie to będziesz jej po całym lotnisku szukał :)

Dodane przez Andy dnia 02.12.2016 06:32
#16

to będziesz jej po całym lotnisku szukał

- i zdobędziesz wtedy sprawność lotniskowego poszukiwacza klapki - ;)

Dodane przez krzysiek11 dnia 03.12.2016 19:33
#17

Podwozie Sławku faktycznie wygląda dosyć masywnie ale warzy 31 gr z czego 22 gr warzą kółka:D myślałem jak go odchudzić ale chyba się nie da mój błąd, dałem wzmocnienia w kadłubie jak w WW II no j skrzydełka co prawda pręty 1 mm ale 4 na skrzydło i to chyba jest mały problemik:(

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.04.2017 14:57
#18

Potrzebna podpowiedz wczoraj oblatałem SPADA:D i mam mały problem, leci bokiem jak na zdjęciu myślę że to wina ustawienia motorku ale w którą stronę przestawić:?z góry dzięki za podpowiedz :)

images84.fotosik.pl/615/fd2444ffb342c171med.jpg

Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30

Dodane przez lesiu7 dnia 01.04.2017 21:25
#19

Samolot zatacza kręgi w prawo, czy leci bokiem ?

Dodane przez krzysiek11 dnia 01.04.2017 22:04
#20

Leci bokiem

Dodane przez lesiu7 dnia 01.04.2017 22:23
#21

Na tym zdjęciu statecznik poziomy wygląda lekko krzywo - ale to może wina fotografii.

Dodane przez SlavikS dnia 02.04.2017 11:50
#22

Taki efekt latania bokiem można uzyskać tylko sterem kierunku i lotkami. Normalnie model skręca na sterze kierunku i lekko się przechyla, a Ty lotkami go wyprostowałeś. Efekt jest taki, że ogon zarzuca, a model jest w poziomie bo trzymają go lotki. Wyprostuj lotki i wytrymuj ster kierunku.

Dodane przez krzysiek11 dnia 04.04.2017 00:22
#23

Trochę poprawiłem:| a tu filmik z oblotu SPADA:D
https://www.youtu...WgRC7nJVvU

YouTube Video

Edytowane przez Andy dnia 04.04.2017 05:48