Dodane przez Andy dnia 10.03.2012 22:54
#61
Trochê pó¼no, ale chyba nie my¶licie, ¿e nic siê nie dzia³o w temacie tego projektu. Czas wiêc na dzisiejsze podsumowanie:
- postanowi³em zakoñczyæ kwestiê mechanizmu sterowania statecznikami poziomym i pionowym. Oto miejsce akcji:
Jako ¿e sklejeczka do mocowania serw by³a trochê w±t³a postanowi³em miejsca do wkrêcania wkrêcików wzmocniæ kawa³kami twardej balsy. Serwa po spasowaniu i po wklejeniu wk³adeczek - widziane od do³u:
A to ju¿ po docelowym zamontowaniu ca³o¶ci:
Silniczek znalaz³ siê równie¿ ju¿ na miejscu - oczywi¶cie pod ¶rubki doda³em podk³adki sprê¿ynowe. Same ¶rubki by³y równie¿ skrêcone na Nutlocka:
No i nadszed³ wreszcie czas na wziêcie siê za lutowanie. Skompletowany zosta³ ca³y zestaw kabelków i podzespo³ów elektronicznych na drodze od silnika do pakietu i nadajnika. Jak widaæ na fotce - to chyba przyzwyczajenie ze ¶mig³owców - zastosowa³em BEC zewnêtrzny, którego zadaniem jest zasilenie odbiornika w modelu sta³ym i niezmiennym napiêciem 6 V (tak zosta³ skonfigurowany). Z BEC-ami scalonymi z regulatorami (tzw. wewnêtrznymi) czasami ró¿nie bywa przy du¿ej ilo¶ci serw i du¿ym poborze pr±du:
Jak widaæ, dorobi³em ma³y przed³u¿acz do przewodów pr±dowych - co umo¿liwi mi swobodn± wymianê pakietu w modelu, jak równie¿ swobodne jego przesuwanie w poszukiwaniu w³a¶ciwego ¶rodka ciê¿ko¶ci. Pakieciki te¿ dotar³y i zosta³y im wymienione z³±cza na T-deans.