Tytu³: RC P³ock :: Druine D.31 Turbulent

Dodane przez robloz dnia 26.09.2015 16:07
#1

Na nowy sezon i dla startu w klasie F4C (byæ mo¿e ) postanowi³em zrobi nowy modelik.
Planowa³em zrobiæ co¶ z akrobatów, ale po wizycie na zawodach w Kutnie zosta³em przy nieakrobacyjnym.
Modele du¿o ³atwiejsze w budowie i pilota¿u, a i tak mo¿na wykrêciæ super wynik.
Po rozmy¶laniu na wyborem modelu, pad³o na sugerowany przez naszego sêdziego (P. Maci±ga) D.31 Turbulent.
Z dokumentacj± nie ma problemu, a i zdjêæ jest sporo.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/1.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/2.jpg

Jet to niewielki samolocik o rozpiête¶ci 6.5 m., a bêdzie w skali 1:3. (mój silniczek ASP jeszcze o tym nie wie ;) )
Trochê mnie przera¿a jego wielko¶æ, bo jest prawie 40 cm. d³u¿szy i szerszy od Pipera P-25.
Bêdzie kryty foli±.
Ciekawe jaka bêdzie waga, ale po budowie "11" i Pipera wiem gdzie mo¿na jej sporo uj±æ. Byæ mo¿e bêdzie potrzebny te¿ wiêkszy silniczek, ze 120cm.
Co z tego wyjdzie.... zobaczymy.

Prawdopodobnie bêdzie w takim ubarwieniu

www.robloz.petronet.pl/turbulent/3.jpg

lub

www.robloz.petronet.pl/turbulent/4.jpg

Relacja wkrótce.

Dodane przez AQUARIUS dnia 26.09.2015 21:55
#2

Jest taki samolot Jodel bebe- bardzo podobny tylko koncowki skrzydel ma zadarte- ciekawe skad ta zbieznosc.Zazdroszcze Wam troche tych makiet...Jakbys potrzebowal jakiegos ploterowanka to wiesz z kim gadac[img];)[/img]

Dodane przez SlavikS dnia 27.09.2015 14:08
#3

Dobra decyzja ::
Skala 1:3, a rozpiêto¶æ 2,2m - jest szansa na "skalow±" prêdko¶æ. Czyta³em trochê o tych modelach - lataj± super.

Marcin, z Twoimi zdolno¶ciami artystycznymi i warsztatowymi ju¿ dawno powiniene¶ wydziergaæ makietkê! Mo¿e nasze relacje z budowy pomog± podj±æ decyzjê ;)

Dodane przez robloz dnia 19.10.2015 18:30
#4

Z wolna ruszy³em z budow±.
Na pocz±tek wyciête zosta³y wzmocnienia kad³uba w miejscu skrzyde³ i wrêgi silnikowej.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/5.jpg

Teraz monta¿ boków kad³uba

www.robloz.petronet.pl/turbulent/6.jpg
www.robloz.petronet.pl/turbulent/7.jpg

Przymiarka silnika:
g³owic± w dó³

www.robloz.petronet.pl/turbulent/9.jpg

i w bok

www.robloz.petronet.pl/turbulent/8.jpg

Bêdzie chyba w bocznym po³o¿eniu. Atrapa silnika zakryje czê¶ciowo ASP i t³umik skryje siê we wnêtrzu os³ony.

Edytowane przez robloz dnia 19.10.2015 18:36

Dodane przez SlavikS dnia 20.10.2015 07:29
#5

Na jak± skalê siê w koñcu zdecydowa³e¶? Skoro budowa ruszy³a to i decyzje zapad³y - rzuæ zak³adane parametry modelu.

Dodane przez robloz dnia 20.10.2015 09:26
#6

Ju¿ uzupe³niam,
Rozpiêto¶æ: 200 cm, d³ugo¶æ: 160 cm.
Daje to skalê 1:3.2
Waga: jak najmniejsza.
Napêd: ASP 91 4-takt.



Dodane przez Andy dnia 20.10.2015 12:26
#7

Robertino, Ty te¿ masz ju¿ sta³ego czytelnika tematu o tym Twoim kolejnym projekcie. ::
¯ebym ja tak mia³ gdzie zmie¶ciæ taki model z takim spalinowym napêdem - :? A tak pozostaje mi tylko lektura i podziwianie w realu.

Dodane przez robloz dnia 20.10.2015 12:58
#8

¯ebym ja tak mia³ gdzie zmie¶ciæ taki model


Przymierza³em siê do skali 1:2.7 czyli ko³o 250cm rozp., ale mam troszkê za krótk± piwnicê i nie mie¶ci³ siê kad³ub ;)

Edytowane przez robloz dnia 20.10.2015 12:59

Dodane przez robloz dnia 21.10.2015 09:27
#9

Kilka fotek ze sk³adania kad³uba

www.robloz.petronet.pl/turbulent/10.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/11.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/12.jpg

Ujawni³a siê spora wada budowy du¿ego modelu,.... nie mie¶ci siê w kadrze i ciê¿ko robiæ fotki do relacji. :D

Dodane przez robloz dnia 22.10.2015 14:50
#10

Kad³ub od góry zosta³ zamkniêty garbem.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/13.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/14.jpg

To co fotce ma 125 cm. d³ugo¶ci, waga 450 g.

Dodane przez robloz dnia 28.10.2015 14:42
#11

W czasie gdy klei siê statecznik poziomy musia³em wymy¶liæ jak zrobiæ roz³±czany napêd, aby mo¿na by³o go zdemontowaæ do transportu.
Trochê czasu up³ynê³o i powsta³o co¶ takiego.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/16.jpg
www.robloz.petronet.pl/turbulent/17.jpg

Konstrukcja z profili wêglowych na prowadnicach z prêtów wêglowych. Ca³o¶ bêdzie na trwa³e wklejona w model, a na metalowy trzpieñ bêdzie nachdziæ dzwignia statecznika w kszta³cie wide³ek.
Miejsce klejenia profili bêdzie jeszcze owiniête nici± wêglow±.
Oczywi¶cie zanim to zamontujê sprawdzê jak dzia³a.

Edytowane przez robloz dnia 28.10.2015 18:34

Dodane przez SlavikS dnia 29.10.2015 07:11
#12

W³a¶nie o takim rozwi±zaniu my¶la³em ::

Dodane przez robloz dnia 29.10.2015 15:00
#13

Cd. zmagañ z napêdem statecznika:
D¿wignia zrobiona z dwustronnej p³yki do obw. drukowanych.
W miejscu poruszania siê sworznia wzmocnione paskiem blaszki.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/20.jpg
www.robloz.petronet.pl/turbulent/18.jpg
www.robloz.petronet.pl/turbulent/19.jpg

Ca³o¶æ chodzi lu¿no i bez luzów. Chyba mo¿e byæ. :D

Edytowane przez robloz dnia 29.10.2015 15:03

Dodane przez Andy dnia 30.10.2015 06:49
#14

"Pomys³owy Dobromir" - ::

Dodane przez robloz dnia 05.11.2015 12:12
#15

Dawno mnie nie by³o, ale co¶ w miêdzyczasie przyby³o. Nie zamêczam szczegó³ami bo one siê powtarzaj± przy ka¿dej relacji.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/21.jpg

Wymaga jeszcze dopracowania, ale bez tych elementów nie mogê kontynuowaæ prac - mocowanie statecznika i dopasowanie przeniesienia napêdu.

Edytowane przez robloz dnia 05.11.2015 12:14

Dodane przez robloz dnia 06.11.2015 15:17
#16

Trwa monta¿ skrzyde³ek. Ró¿ni± siê od tradycyjnych tym, ¿e w czê¶ci przed lotkami maj± sta³e snapy, dobrze widoczne na zdjêciu.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/24.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/22.jpg

W miejscu snapów s± skrócone ¿eberka

www.robloz.petronet.pl/turbulent/23.jpg

Dodane przez SlavikS dnia 07.11.2015 19:43
#17

Chyba maj± sloty :)
Z czego robisz ¿ebra? Ta "diamentowa" listwa natarcia w przypadku balsowych ¿eber to nie jest zbyt szczê¶liwe rozwi±zanie. Przy uderzeniach je rozszczypuje. Lepiej by³oby uci±æ ¿ebra na p³asko, daæ pasek balsy do czo³a, nakleiæ pokrycie i na koniec dokleiæ grubszy pasek balsy i obrobiæ odpowiednio do profilu.
Postêp prac imponuj±cy ::

Dodane przez robloz dnia 07.11.2015 22:46
#18

Chyba maj± sloty


Oczywi¶cie, ¿e sloty :D a czyta³em to ze trzy razy i nie zauwa¿y³em.

Co do konstrukcji krawêdzi natarcia to masz racjê i to przerobiê.
We wszystkich modelach robi³em tak jak na rysunku, a tutaj jakie¶ zaæmienie. ;)

www.robloz.petronet.pl/turbulent/25.jpg

Dodane przez SlavikS dnia 07.11.2015 23:34
#19

O to chodzi :) o tym w³a¶nie pisa³em.

Dodane przez robloz dnia 13.11.2015 16:09
#20

Prac ci±g dalszy. Oklei³em górne czê¶ci skrzyde³ oraz wewnêtrzn± czê¶æ slotów.
Keson zamknê dopiero po oklejeniu foli± ¶rodka slotów.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/28.jpg

I ma³a przymiarka

www.robloz.petronet.pl/turbulent/29.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/30.jpg

Dodane przez robloz dnia 20.11.2015 12:23
#21

Kilka dni walczy³em z mocowaniem i dopasowaniem lotek.
Wysz³o tak sobie, mog³aby byæ mniejsza szczelina.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/31.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/32.jpg

Zawiasy wykonane z p³ytki laminatowej

www.robloz.petronet.pl/turbulent/33.jpg

Teraz dokoñczyæ oklejanie skrzyde³ i koñcowe szlifowanko.

Zamontowa³em te¿ ³o¿e pod silnik i ca³o¶æ posz³a na wagê.
To co na fotce nieco wy¿ej + silnik wa¿y 2050g.

Edytowane przez robloz dnia 20.11.2015 12:26

Dodane przez robloz dnia 02.12.2015 13:33
#22

Mo¿e ma kto¶ pomys³a na wykonanie takiego podwozia?
Drut stalowy 5mm i 4mm + mocowanie amortyzatora.
Najlepiej by³oby pospawaæ, ale nie mam akurat tego fachowca pod rêk± ( a mo¿e kto¶ ma :) ).
Gównie chodzi o czê¶æ przy kole, Koñcówki przy kad³ubie to nie problem.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/34.jpg

Dodane przez SlavikS dnia 05.12.2015 19:28
#23

Informacja od Pana Stanis³awa Maci±ga - warsztat samochodowy na ul. Otoliñskiej - zaraz przy przeje¼dzie kolejowym pospawa konstrukcjê. Trzeba siê powo³aæ na Pana Stanis³awa. Maj± tam rurki do uk³adów hamulcowych, które mog³y by siê nadaæ na takie podwozie.

Dodane przez Radek Oleksy dnia 09.12.2015 13:44
#24

Mam takie podwozie do sprzedania za 50,- z³ od moje Turbulenta, który by³ roz...bity :), Podwozie zosta³o razem z ko³ami, ale mój mia³ 2000 m wiêc mo¿e byæ przyma³awe... no i jest do lekkiego remontu (ma luzy)

Edytowane przez Radek Oleksy dnia 09.12.2015 13:44

Dodane przez robloz dnia 09.12.2015 16:11
#25

To super. mój ma dok³adnie 2 m.
Wiadomo¶æ na PW.i

Edytowane przez robloz dnia 09.12.2015 16:19

Dodane przez robloz dnia 02.01.2016 15:35
#26

Budowa modelu trochê siê wlecze :-
Dotar³o podwozie od Radka , a w miêdzyczasie "stworzy³em" pilota.
Pilotów w tej skali jak na lekarstwo, a jak s± to w cenie ponad 100euro. Z kombinacji popiersia, styroduru, starej bluzy roboczej i kilkugodzinnemu szyciu powsta³o co¶ takiego.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/36.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/37.jpg

Dodane przez SlavikS dnia 02.01.2016 22:00
#27

Pilot wyszed³ EXTRA!
Te¿ drapiê siê w g³owê jak wykombinowaæ pilota w tej skali do Motha. Ceny, za wyj±tkiem tego z GP, s± rzeczywi¶cie makabryczne.

Dodane przez AQUARIUS dnia 03.01.2016 18:38
#28

Kurcze Robert - jakbym wiedzia³, ¿e¶ Ty taki krawiec to bym sobie u Ciebie obstalowa³ jaki¶ smoking na sylwka. Szy³e¶ to rêcznie czy na maszynie, bo kombinezon le¿y jak ula³?

Dodane przez robloz dnia 04.01.2016 13:31
#29

W koñcu na w³asnych "nó¿kach".

www.robloz.petronet.pl/turbulent/38.jpg

Podwozie amortyzowane. Jeszcze raz podziêkowania dla Radka.

Edytowane przez robloz dnia 04.01.2016 13:35

Dodane przez SlavikS dnia 04.01.2016 21:36
#30

Wygl±da solidnie ::
A jak Ty bêdziesz skrzyd³a demontowa³?

Edytowane przez SlavikS dnia 04.01.2016 21:39

Dodane przez robloz dnia 04.01.2016 21:56
#31

Skrzyd³a s± dzielone w po³owie i mocowane na ko³ki i ¶ruby.ka¿da po³ówka odejmowana wraz z podwoziem. Wstawiê pó¼niej fotkê.

Dodane przez robloz dnia 09.01.2016 13:04
#32

Pilot ju¿ jest, to przyda³o by siê aby wiedzia³ dok±d leci.Potrzebne jest co¶ takiego

www.robloz.petronet.pl/turbulent/40.jpg

Po jakim¶ czasie z kawa³ka plastiku, folii z ok³adki i kilku wydrukowanych fotek powsta³o to

www.robloz.petronet.pl/turbulent/39.jpg

S± ma³e ró¿nice, ale mo¿e byæ.

Edytowane przez robloz dnia 09.01.2016 13:06

Dodane przez Radek Oleksy dnia 09.01.2016 13:52
#33

Widzê, ¿e podwózko pasuje :), a pilotów u¿ywam czêsto takich z H9, wed³ug mnie cena do przyjêcia i jest to ca³y pilot http://modelarski...12028.html

Edytowane przez Radek Oleksy dnia 09.01.2016 13:53

Dodane przez SlavikS dnia 10.01.2016 10:48
#34

Faktycznie, pilot w sensownej cenie. Jako¶ na niego nie trafi³em, a kopa³em w sieci do¶æ intensywnie.
Radek, jak bêdziesz mia³ go na sk³adzie daj znaæ.

Kokpit jak orygina³ ::

Dodane przez Radek Oleksy dnia 10.01.2016 16:10
#35

Powinny dotrzeæ w ¶rodê


Dodane przez robloz dnia 17.01.2016 14:06
#36

Zdecydowa³em jednak, ¿e silnik bêdzie g³owic± do do³u. Bêdzie ma³o widoczny i dojdzie jeszcze wlot. Mam tylko dylemat jak wyprowadziæ t³umik.
Wersja 1
wyprowadzenie z boku os³ony

www.robloz.petronet.pl/turbulent/41.jpg

Wersja 2
tu wymagane jest wyciêcie wrêgi silnikowej i schowanie t³umika do wnêtrza kad³uba.
W tej wersji bêdzie widoczny tylko wylot.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/42.jpg

Wykonana te¿ ju¿ jest owiewka silnika (stan surowy)

www.robloz.petronet.pl/turbulent/43.jpg

Edytowane przez robloz dnia 17.01.2016 14:08

Dodane przez xjm dnia 17.01.2016 16:40
#37

Pilot rewelacyjny! Mo¿e przyda³aby mu siê jeszcze peruczka, by w czasie lotu ³adnie rozwiewa³a mu siê czuprynka :) Pulpit jak w realu. Czy nie obawiasz siê o ch³odzenie silniczka? Czekam nastêpnych zdjêæ...

Dodane przez robloz dnia 17.01.2016 17:17
#38

O ch³odzenie siê nie martwiê. G³owica jest poza os³on±, a bêd± te¿ dodatkowe wloty przy makiecie silnika.

Dodane przez SlavikS dnia 18.01.2016 07:31
#39

A czemu taka decyzja? Samolot mia³ widoczne cylindry silnika z boku, wiêc idealnie by³oby silnik daæ tak jak mia³ orygina³ i dorobiæ atrapkê drugiego cylindra, a t³umik wyszed³by wtedy w masce z odprowadzeniem do do³u. Orygina³ wlotu powietrza od do³u nie mia³ - nie widaæ go na fotce.
Je¿eli g³owica do do³u ma zostaæ to ja bym t³umik zdecydowanie schowa³, ale nie do ¶rodka tylko pod kad³ub. Trzeba by wyci±æ i zamkn±æ tê wnêkê tak ¿eby ¿aden syf z silnika czy rozszczelnionego t³umika nie dosta³ siê do ¶rodka kad³uba - mo¿e wylaminowaæ odpowiedni profil do podklejenia nad t³umikiem.

Dodane przez robloz dnia 18.01.2016 08:19
#40

Gdy zrobi³em os³onê i przymierzy³em do modelu okaza³o siê, ¿e silnik w po³o¿eniu bocznym wystaje sporo za os³onê,(w tej czê¶ci ma ona 9 cm. szeroko¶ci), dwa razy wiêcej ni¿ atrapa silnika. Nie bardzo mi siê to podoba³o.

Od do³u jest w tej wersji, co¶ w rodzaju wybrzuszenia os³ony, silnik bêdzie te¿ z niego trochê wystawaæ, ale bardziej mi siê to podoba.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/44.jpg

Co do t³umika to planujê zrobiæ dok³adnie tak jak napisa³e¶, czyli zalaminowana wnêka nad t³umikiem.

Jeszcze sobie na to popatrzê jak dorobiê jedn± atrapê silnika i zobaczê jak zrobiæ ostatecznie.

Edytowane przez robloz dnia 18.01.2016 08:26

Dodane przez robloz dnia 02.02.2016 16:11
#41

Makietka silnika dorobiona, pierwsza przymiarka

www.robloz.petronet.pl/turbulent/45.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/46.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/47.jpg


Dodane przez robloz dnia 16.02.2016 12:00
#42

Nadrabiam trochê zaleg³o¶ci.
Stateczniki oklejone, wymy¶lony napêd st. poziomego dzia³a bez zarzutu.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/48.jpg

dopasowany wylot t³umika, wnêka zosta³ zalaminowana

www.robloz.petronet.pl/turbulent/49.jpg

Zosta³o te¿ zamontowane czê¶æ wyposa¿enia i oklejony dó³ kad³uba

www.robloz.petronet.pl/turbulent/50.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/51.jpg

Dodane przez robloz dnia 20.02.2016 13:37
#43

Wrzuci³em wszystko na wagê

www.robloz.petronet.pl/turbulent/55.jpg

a ta pokaza³a 4600g.

Gdyby nie zwiêkszona waga w przepisach by³by problem, ale wiedz±c o zmianach nie "wczuwa³em" siê w czasie budowy.
Zawsze mo¿na by wysadziæ pilota :D - 270g i zrobiæ l¿ejsz± maskê - 260g.
Ciê¿kie jest te¿ podwozie - 650g, ale tu musi tak zostaæ.

Dodane przez SlavikS dnia 20.02.2016 15:44
#44

Na model w tej skali to nie jest ¼le :)
Tak na marginesie to, puki co, przepisy siê nie zmieni³y ;)

Dodane przez robloz dnia 12.03.2016 12:26
#45

Ja dzisiaj skromnie, tylko jedna fotka, ale zrobienie tego zabra³o trochê czasu.
Chodzi o oprofilowanie stateczników. Zrobione z laminatu.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/56.jpg

Edytowane przez robloz dnia 12.03.2016 12:27

Dodane przez robloz dnia 20.03.2016 15:25
#46

Efekt dzisiejszej pracy, zanim wysiad³o mi ¿elazko. :@

www.robloz.petronet.pl/turbulent/57.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/58.jpg

Dodane przez Andy dnia 21.03.2016 06:35
#47

Nooo, widaæ, ¿e do zawodów coraz bli¿ej - ::

Dodane przez robloz dnia 07.04.2016 19:48
#48

Nowe ¿elazko dotar³o, czas nadgoniæ robotê.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/59.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/60.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/61.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/62.jpg

Dodane przez Andy dnia 08.04.2016 08:13
#49

Piknie "pra¶niêty" - ::

Dodane przez robloz dnia 01.05.2016 09:39
#50

Wyposa¿enie zamontowane i ca³o¶æ posz³a na wagê, która pokaza³a

www.robloz.petronet.pl/turbulent/63.jpg

Mo¿e doj¶æ jeszcze kilka gram po sprawdzeniu ¶rodka ciê¿ko¶ci.
Pozosta³o wyregulowaæ co siê da i oblot. :o

Edytowane przez robloz dnia 02.05.2016 11:11

Dodane przez Andy dnia 03.05.2016 19:59
#51

Pozosta³o wyregulowaæ co siê da i oblot.

No i trzymamy kciuki. ::

Dodane przez pawel dnia 09.05.2016 13:52
#52

Pierwszy lot :

YouTube Video

Dodane przez SlavikS dnia 09.05.2016 14:22
#53

::
No przyziemienie niezbyt przyjemne. Albo za lekki na nos albo sk³on silnika za ma³y.
Grunt, ¿e chce lataæ ;)

Dodane przez robloz dnia 09.05.2016 14:26
#54

W³a¶nie co¶ jest nie tak :? . W czasie startu brak by³o typowego uniesienia ogona, tylko podnios³o siê podwozie a ogon dalej ci±gn±³ po ziemi.

Dodane przez robloz dnia 11.05.2016 11:52
#55

Dowa¿ony i z poprawionymi wychyleniami st. poziomego polecia³ "jak po sznurku". ::
Ale ¿eby nie by³o tak piêknie to tradycyjnie po oderwaniu siê od ziemi jedno z kó³ek zasta³o na trawce. L±dowanie bez uszczerbku dla modelu.

Edytowane przez robloz dnia 11.05.2016 11:53

Dodane przez SlavikS dnia 11.05.2016 12:02
#56

No ::
To jeszcze program poæwiczyæ. Ja spróbujê dzi¶ po po³udniu - chyba ostatni dzwonek :)

Dodane przez robloz dnia 11.05.2016 13:20
#57

Ja mam dzisiaj wyjazd, ale jutro od rana jadê lataæ, mo¿e tym razem bez problemów.

Dodane przez robloz dnia 12.05.2016 10:21
#58

Mam ju¿ zawody z g³owy

www.robloz.petronet.pl/turbulent/64.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/65.jpg

Dodane przez AQUARIUS dnia 12.05.2016 10:36
#59

O kuerwa..... Co siê sta³o!?

Dodane przez robloz dnia 12.05.2016 10:40
#60

B³±d pilota przy podej¶ciu do l±dowania. Silnik trochê za s³aby do tej wagi (6.2 kg.), aby odej¶æ i gleba.

Dodane przez SlavikS dnia 12.05.2016 12:07
#61

:o
Jakim cudem tak siê rozpi...? Przeci±gn±³e¶ na du¿ej wysoko¶ci?
Na pierwszym zdjêciu wygl±da lepiej - czemu go tak potraktowa³e¶? Wystarczy³o kad³ub naprawiæ.

Edytowane przez SlavikS dnia 12.05.2016 12:10

Dodane przez robloz dnia 12.05.2016 12:23
#62

Nic z nim nie robi³em, zerwalem tylko foliê z czê¶ci skrzyd³a aby zobaczyæ w jakim stanie jest ¶rodek. Przód siê rozpad³ na trzy czê¶ci.
Pope³ni³em karygodny b³±d, l±dowaniem na siebie i ¼le ocenilem prêdko¶æ . Na dwóch metrach przeci±gn±³ , a silnik za s³aby i nie by³o z czego odlecieæ i ju¿.

Dodane przez lesiu7 dnia 12.05.2016 14:06
#63

:( tyle roboty ...- jak Ci siê nie podoba³ to trzeba by³o odsprzedaæ ... wspó³czujê

Dodane przez robloz dnia 12.05.2016 19:38
#64

Nie jest tak ¿le jak wygl±da. ::
Skrzyd³o ju¿ oczyszczone z po³amanych fragmentów, wystarczy dorobiæ dwa ¿ebra i krawêd¿ sp³ywu i daæ nowe pokrycie. Jutro czas na kad³ub. :o
My¶lê, ¿e gdyby zawody by³y za tydzieñ to bym siê wyrobi³. Zostaje Kutno.

Dodane przez Andy dnia 12.05.2016 19:42
#65

No to pech straszny - :|

Dodane przez SlavikS dnia 13.05.2016 00:22
#66

Kamieñ z serca - na fotkach wygl±da³o jakby¶ go z buta potraktowa³ i spisa³ na straty ;)
Pomy¶l nad nowym, mocniejszym silnikiem. Zamiast woziæ na przedzie o³ów lepiej mieæ mocniejsz± jednostkê napêdow±. 15 ASP
do tak du¿ego modelu to jednak trochê za ma³o.

Ja chcia³em dzi¶ polataæ ale po zimie i mój silnik odmówi³ wspó³pracy :) - ga¶nie na wolnych obrotach. Do tego jeszcze wygoni³ mnie deszcz. Dobrze, ¿e to wysz³o dzisiaj - zdj±³em os³onê silnika i zrobi³em inspekcjê, wymieni³em ¶wiecê, podokrêca³em poluzowane ¶rubki mocowania silnika, uszczelni³em wydech i skasowa³em luzy na popychaczu przepustnicy. Jutro zobaczê czy pomog³o :?

Dodane przez robloz dnia 13.05.2016 08:30
#67

Tak to wygl±da po oczyszczeniu z resztek balsy

www.robloz.petronet.pl/turbulent/66.jpg


Dodane przez xjm dnia 14.05.2016 22:55
#68

Przykry widok... Balsa to parszywy materia³, który nie ma pojêcia o wytrzyma³o¶ci a którego jedyn± zalet± jest niska masa. Co innego laminaty...

Dodane przez robloz dnia 16.05.2016 21:58
#69

Jakby kto¶ chcia³ model w tym stanie.....

Dodane przez SlavikS dnia 16.05.2016 23:03
#70

Nie za szybko z niego rezygnujesz? To¿ to musi dobrze lataæ tylko wiêkszy silnik daj zamiast woziæ o³ów! Na zawody, jak widaæ by³o ostatnio, trzeba mieæ wiêkszy i ciê¿szy model ¿eby lataæ przy wiêkszym wietrze. Jak znowu zaczniesz dopasowywaæ model do posiadanego silnika to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Sezon Ci przeleci na kolejn± budowê - nie ma czasu. Naprawiaj, zainwestuj w silnik, a potem treningi i zawody w Kutnie, a mo¿e wcze¶niej w Warszawie!

Dodane przez AQUARIUS dnia 17.05.2016 09:40
#71

Robert szkoda tego modelu, ale znaj±c Twoje tempo mam wra¿enie, ze poka¿esz nam za tydzieñ szkielet kolejnego modelu.
I oby by³ to spalinowy kombat!:D Bo za ma³o nasz, ¿eby utworzyæ eskadrê!:@

Dodane przez robloz dnia 17.05.2016 09:47
#72

Robert szkoda tego modelu, ale znaj±c Twoje tempo mam wra¿enie, ze poka¿esz nam za tydzieñ szkielet kolejnego modelu.


:: ;)

Nie za szybko z niego rezygnujesz?


Nie rezygnujê, wpis mo¿na potraktowaæ jako ¿artobliwe pytanko.
Na dzieñ dzisiejszy le¿y z boku na strychu i mo¿e siê doczeka kiedy¶ nowego silnika.

Edytowane przez robloz dnia 17.05.2016 09:50

Dodane przez robloz dnia 23.09.2016 18:26
#73

Sezon powoli siê koñczy, wiêc czas wróciæ do tematu


Dok³adnie, tylko w moim przypadku wi±¿e siê to ze sk³adaniem puzzli. :D
Mo¿e byæ ciekawie, a przynajmniej bêdzie to pierwsza relacja z odbudowy modelu.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/67.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/68.jpg

Planujê "przy okazji" zrobiæ zdejmowan± górê wraz z oszkleniem kabiny. Powstanie super dostêp do ca³ego wyposa¿enia, które w tym modelu musi by¶ jak najbli¿ej przodu.

Edytowane przez robloz dnia 23.09.2016 22:17

Dodane przez robloz dnia 17.10.2016 14:53
#74

Dotar³o nowe serducho do Turbulenta. ASP 120 4T.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/69.jpg

tylko muszê pomy¶leæ jak go zamontowaæ. Turbulent ma w±sk± "mordkê".
W po³o¿eniu g³owic± do do³u wystaje ze 3cm.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/70.jpg
www.robloz.petronet.pl/turbulent/71.jpg

a w po³o¿eniu bocznym prawie 10cm.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/72.jpg

Prawdopodobnie zostanie do do³u tylko znowu bêdzie problem z t³umikiem.
Chyba jednak bêdzie trzeba pomy¶leæ i innym modelu. ;)

Edytowane przez robloz dnia 17.10.2016 14:58

Dodane przez SlavikS dnia 17.10.2016 15:04
#75

robloz napisa³/a:
Chyba jednak bêdzie trzeba pomy¶leæ i innym modelu. ;)

Koniecznie ;)

£adna maszynka - montuj w dó³.

Dodane przez robloz dnia 27.10.2016 12:07
#76

Renowacji c.d.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/73.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/74.jpg

Dodane przez lesiu7 dnia 27.10.2016 16:47
#77

Robloz - Polscy blacharze przy tobie wymiêkaj±...

Dodane przez robloz dnia 10.11.2016 14:37
#78

Kilka kolejnych fotek z odbudowy.
Dorobiona zdejmowana góra kad³uba.

www.robloz.petronet.pl/turbulent/75.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/76.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/77.jpg

Dodane przez robloz dnia 15.11.2016 13:42
#79

Pilot w nowej kabinie (chyba zadowolony :D )

www.robloz.petronet.pl/turbulent/78.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/79.jpg

Dodane przez AQUARIUS dnia 15.11.2016 14:35
#80

Robert wiem, ¿e Mistrzów siê nie poprawia, ale mam pewn± w±tpliwo¶æ. Patrz± na zdjêcie przodu kad³uba i zastanawia mnie, czemu w tym obszarze nie da³e¶ jaki¶ porz±dnych pod³u¿nic?

images82.fotosik.pl/165/beb9f5292c869e23.jpg

W miejscach które zaznaczy³em przerywan± lini± bêdzie siê skupia³o bardzo du¿e obci±¿enie zginaj±ce w dó³ zwi±zane z mas± silnika, zbiornika i pewnie czego¶ tam jeszcze co dasz z przodu. Sam silnik to 1,5 kg, do tego zbiornik i ramiê si³y które ma ze 30 cm i punkt zaczepienia w okolicy tablicy rozdzielczej. Przy twardszym l±dowaniu si³a bêdzie jeszcze wiêksza. A tu nie do¶æ, ¿e skorupa jest z góry i z do³u otwarta (!) to te boczki s± z a¿urowanej sklejki i pokrycie z balsy i folii. Powiem szczerze, ¿e nawet przy mniejszym modelu do³o¿y³ bym tu ze cztery porz±dne sosnowe listwy od wrêgi silnikowej siêgaj±ce za krawêd¼ sp³ywu. Jak patrzê na to co zosta³o po kraksie to widaæ wyra¼nie, ¿ê w tym miejscu pu¶ci³o to co mia³o pu¶ciæ.
By¶ mo¿e to moja nadmierna sk³onno¶æ do wzmacniania, ale tak wola³em zapytaæ:)

Dodane przez robloz dnia 15.11.2016 15:03
#81

Robert wiem, ¿e Mistrzów siê nie poprawia


Nikt nie jest mistrzem i wszelkie uwagi zawsze mile widziane.
W oryginalnej wersji od góry by³a tylko jedna listwa 10x4mm. I w³a¶nie "pu¶ci³o" w tych miejscach co zaznaczy³e¶, zw³aszcza, ¿e listwa nie by³a ci±g³a tylko za³amana pod k±tem.
Chc±c to poprawiæ da³em ze sklejki 4 tê poziom± czê¶æ od wrêgi silnikowej do koñca kabiny i wype³nienie miêdzy wrêgami (to ta czê¶æ a¿urowa,bo tutaj w oryginale nic nie by³o), oraz listewki wzmacniaj±ce ³±czenia wrêga/ bok kad³uba.
Bêd± jeszcze wzmocnienia w czê¶ci styku kad³uba ze skrzyd³em.
Ca³y szkopu³ tkwi w tym, ¿e kad³ub jest w dwóch miejscach za³amany pod k±tem i nie ma ci±g³o¶ci pod³u¿nic.
My¶lê, ¿e powinno byæ ok, ale to pokarz± loty, byæ mo¿e ju¿ nie moje. ;)

Dodane przez AQUARIUS dnia 15.11.2016 15:09
#82

ale to pokarz± loty, byæ mo¿e ju¿ nie moje.

Acha, nie by³o pytania ;)

Dodane przez robloz dnia 15.11.2016 15:39
#83

Tak na powa¿nie to jeszcze na 100% nie wiem jakie bêd± dalsze losy Turbulenta.
Mam wiêkszy silnik i korci mnie, aby go za³o¿yæ i polecieæ (byæ mo¿e tak bêdzie), ale bêdzie on sporo wystawa³ za os³onê wraz z t³umikiem, co raczej w/g mnie go dyskwalifikuje z zawodów.

Dodane przez robloz dnia 30.11.2016 13:27
#84

koniec ::

www.robloz.petronet.pl/turbulent/80.jpg

www.robloz.petronet.pl/turbulent/81.jpg

Dodane przez krzysiek11 dnia 30.11.2016 18:42
#85

Piêkna praca ::