Dodane przez private9 dnia 23.01.2011 14:12
#1
Witam, jako ¿e mechanika do budowy tego pieknego modelu zosta³a wstêpnie oblatana i wyregulowana postanowi³em dzisiaj zdemontowaæ podwozie, ³opaty i skrzynie tylnego wirnika aby wstêpnie dopasowaæ i zobaczyæ jak du¿o trzeba bêdzie podci±æ, zmieniæ itp sprawy. Mechanikê napewno z³o¿ê spowrotem wiêc jak bêd± loty na hali to napewno Wam model poka¿ê zanim na dobre umieszczê go w makiecie.
Tak wiêc.
Agusta 109 to ¶mig³owiec podobno lekki, ale patrz±c na rozmiary prawdziwego wcale taki lekki nie jest ¶rednica wirnika 11m czyli podobnie jak w EC-135 naszego p³ockiego LPR,u. ¦mig³owiec wielozadaniowy, produkcji w³oskiej u¿ywany w s³u¿bach ratunkowych, policji, transporcie. Znaczna czê¶æ kad³uba, belki ogonowej i stateczników produkowana by³a, ale chyba i jeszcze jest w Polsce w ¦widniku. Napewno pamiêtacie w 2009 roku wypadek tego ¶mig³owca w Warszawie na lotnisku Bemowo, jak obci±³ sobie belkê. To w³asnie maszyna ratownik 12.
Zawsze mi siê podoba³a, chodz niekoniecznie w kolorach pogotowia, tak wiêc zakupi³em zestaw makietowy firmy Aligna w kolorach Amerykañskiej Stra¿y Przybrze¿nej, (US. Coast Guard)
Pierwsza przymiarka, jak wiadomo buda firmy aligna pasuje do modeli aligna wiêc ³atwo nie bêdzie wsadziæ mechanikê innej firmy. Co prawda jestem leworêczny, ale dwóch lewych r±k nie mam wiêc bêdziemy dopasowywaæ.
Napewno trzeba bêdzie powiêkszyæ wyciêty otwór pod g³owicê bo moja tarcza jest wiêksza, popychacze i miksery inaczej wygl±daj± nie¿ u konkurencji. dobra wiadomo¶æ ¿e rama jest do¶æ wysoka i racze od razu bêdzie mocowana do pod³ogi bez zbêdnych podstaw. Nastêpnie raczej napewno bêdê musia³ dorobiæ pó³kê pod gyro i przenie¶æ je do przodu, ale dobrze ¿e jest miejsce. Nie wiem jak jeszcze wyjdzie sprawa z przednim serwem od podwozia, bo moja rama jest d³u¿sza ni¿ aligna, najwy¿ej skrócimy pó³kê pod pakiet. Mam nadziejê ¿e dam radê.
Poni¿ej oznaczy³em na ¿ó³to co bêdzie do podciêcia.
Narazie tyle.
Edytowane przez private9 dnia 23.01.2011 14:15