| Agusta A109 makieta | 
| private9 | Dodany dnia 23.01.2011 14:12 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Witam, jako ¿e mechanika do budowy tego pieknego modelu zosta³a wstêpnie oblatana i wyregulowana postanowi³em dzisiaj zdemontowaæ podwozie, ³opaty i skrzynie tylnego wirnika aby wstêpnie dopasowaæ i zobaczyæ jak du¿o trzeba bêdzie podci±æ, zmieniæ itp sprawy. Mechanikê napewno z³o¿ê spowrotem wiêc jak bêd± loty na hali to napewno Wam model poka¿ê zanim na dobre umieszczê go w makiecie. 
 Tak wiêc.
 
 Agusta 109 to ¶mig³owiec podobno lekki, ale patrz±c na rozmiary prawdziwego wcale taki lekki nie jest ¶rednica wirnika 11m czyli podobnie jak w EC-135 naszego p³ockiego LPR,u. ¦mig³owiec wielozadaniowy, produkcji w³oskiej u¿ywany w s³u¿bach ratunkowych, policji, transporcie. Znaczna czê¶æ kad³uba, belki ogonowej i stateczników produkowana by³a, ale chyba i jeszcze jest w Polsce w ¦widniku. Napewno pamiêtacie w 2009 roku wypadek tego ¶mig³owca w Warszawie na lotnisku Bemowo, jak obci±³ sobie belkê. To w³asnie maszyna ratownik 12.
 
 Zawsze mi siê podoba³a, chodz niekoniecznie w kolorach pogotowia, tak wiêc zakupi³em zestaw makietowy firmy Aligna w kolorach Amerykañskiej Stra¿y Przybrze¿nej, (US. Coast Guard)
 
 
 Pierwsza przymiarka, jak wiadomo buda firmy aligna pasuje do modeli aligna wiêc ³atwo nie bêdzie wsadziæ mechanikê innej firmy. Co prawda jestem leworêczny, ale dwóch lewych r±k nie mam wiêc bêdziemy dopasowywaæ.
 
 Napewno trzeba bêdzie powiêkszyæ wyciêty otwór pod g³owicê bo moja tarcza jest wiêksza, popychacze i miksery inaczej wygl±daj± nie¿ u konkurencji. dobra wiadomo¶æ ¿e rama jest do¶æ wysoka i racze od razu bêdzie mocowana do pod³ogi bez zbêdnych podstaw. Nastêpnie raczej napewno bêdê musia³ dorobiæ pó³kê pod gyro i przenie¶æ je do przodu, ale dobrze ¿e jest miejsce. Nie wiem jak jeszcze wyjdzie sprawa z przednim serwem od podwozia, bo moja rama jest d³u¿sza ni¿ aligna, najwy¿ej skrócimy pó³kê pod pakiet. Mam nadziejê ¿e dam radê.
 
 
  
 Poni¿ej oznaczy³em na ¿ó³to co bêdzie do podciêcia.
 
  
 Narazie tyle.
 Edytowane przez private9 dnia 23.01.2011 14:15
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 23.01.2011 15:43 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Noooo, Panie Areczku - ¶liczna budka. 
 powiêkszyæ wyciêty otwór pod g³owicê bo moja tarcza jest wiêksza, popychacze i miksery inaczej wygl±daj± nie¿ u konkurencji. - je¿eli mo¿na co¶ podpowiedzieæ - doskonale "szlifuje siê" budki dremelkiem z walcem gumowym z papierkiem ¶ciernym.
 
 
 wiadomo buda firmy Aligna pasuje do modeli Aligna  - z tym zdaniem trochê bym polemizowa³ - nie masz pojêcia ile ja w Hughesie musia³em poszlifowaæ, aby mechanika nie dotyka³a do budki -
  
 Trzymam kciuki, bo faktycznie zakres prac przy adaptacji modelu Kyosho do budki Aligna jest znaczny.
 Edytowane przez Andy dnia 23.01.2011 15:45
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 30.01.2011 20:25 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Witam, prace powolne ale trwaj±, mia³em przestoje, bo by³em 4 dni w Szczyrku , no ale dzisiaj zamontowa³em serwa, i popychacze do podwozia, sprawdzone ze spowalniaczem i dzia³a, ale nie zachwyca p³ynno¶ci± pracy. Muszê jeszcze popracowaæ nad d³ugo¶ci± orczyków i popychaczy. Na kilkana¶cie testów podwozie zawsze wysz³o ale jedna goleñ mi siê dwa razy nie schowa³a, jako¶ nieraz blokuje. My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 31.01.2011 08:42 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Walcz, walcz Areczku z tematem. Ja te¿ w AirWolfie musialem nie¼le napociæ siê, aby podwozie prawid³owo dzia³a³o. A tak na marginesie - w jaki sposób masz rozwi±zane popychacze i osie goleni podwozia?  Z jakich materia³ów one s± wykonane? Wrzuci³by¶ fotkê tego mechanizmu - jestem ciekaw, jak to zosta³o rozwi±zane w Twojej makiecie.
 W AirWolfie osie mechanizmu chowania pdwozia wykonane s± z prêta wêglowego. W miejscach, gdzie robaczkami blokowa³em ich pozycjê lekko nawierca³em w prêtach ma³e gniazda, aby goleñ nie obraca³a siê na osi przy wiêkszym obci±¿eniu.
 Edytowane przez Andy dnia 31.01.2011 08:45
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 08.02.2011 22:05 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Witam, przyszed³ modu³ TURNIGY i powiem ¿e jak na t± cenê to ¶wieci fajnie, zasilanie od 4 do 6V. Narazie upora³em siê z podwoziem tylnym,  przednie naci±gniête narazie na gumkê  poprostu ten plastik od podwozia siê gnie, poprostu tu siê producent nie popisa³. Mechanika jest ustawiona na swoim miejscu narazie wstêpnie, ogólnie nic nie chaczy tarcza siê podnosi, pochyla i przechyla. Niestety musia³em wyci±æ koñcówkê ogona ¿eby wystawa³a na tyle rura ogonowa, aby mo¿na by³o zamontowac skrzyniê ogonow± no i popychacze ¿eby mia³y miejsce do pracy, jak bêdzie ogonek chodzi³ to bêdziemy siê zastanawiali co dalej mo¿e jaka¶ szpachla i zakoñczenie ogona tak jak w oryginale. Na dzieñ dzisiejszy to monta¿ ogona i odpalenie heli i wykonanie zawisu , wywa¿enie itp. Jak to przejdzie to pewnie bêdzie monta¿ ¶wiate³, pózniej trzeba bêdzie co¶ wymy¶leæ z przedni± goleni± ¿eby siê ³adnie chowa³a ( w sumie to siê chowa, ale pod ciê¿arem siê ³amie do ¶rodka) i na koniec stateczniki, szyby itp. upiêkszenie. Zabawa jak dla mnie narazie fajna. 
 
   My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 08.02.2011 22:31 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Przednia szybka tak, ale ja bym robi³ bez bocznych - makiety grzej± siê znacznie w ¶rodku, szczególnie te mniejsze. Znane s± przypadki zniszczenia elektroniki (przegrzanie regulatora) w zamkniêtej makiecie i efekt w czasie lotu wiadomy.
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 08.02.2011 22:33 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Andrzejku, dok³adnie tak jak piszesz, bo wiêcej szyb nie dali  , bêdzie przednia, no i te dwie górne nad przedni±, bocznych nie bêdzie. My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 09.02.2011 14:38 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | No to mnie uspokoi³e¶. Bo w³a¶nie kiedy¶ kolega Bizonik z Epheli tak "zgotowa³" "oszkolon±" Agustê, ¿e a¿ j± rozbi³. Areczku, apropos koñcówki belki ogonowej, to nale¿y pamiêtaæ, ¿e sta³ego jej zakoñczenia nie ma sensu robiæ, bo ka¿dorazowy demonta¿ modelu z makiety musi zaczaæ siê od demonta¿u wirnika ogonowego i mechanizmu sterowania nim. Zreszt± naci±g paska te¿ jest kontrolowany i regulowany poprzez tzw koszyk wirnika ogonowego i zawsze lepiej jest mieæ choæ po¶redni dostêp do niego.
 
 No ¶liczna ta Agusta, a jak dojda jeszcze ¶wiate³ka - no, no
 Edytowane przez Andy dnia 09.02.2011 14:39
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 09.02.2011 14:57 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Dziêki Andrzejku za wsparcie,  co¶ bêdê ogarnia³ , narazie ciesz± mnie swiate³ka.  A tym czasem pozdrowienia z CSW ENERGETYK Na³êczów. My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 09.02.2011 15:19 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Oooooo, to mog³e¶ po drodze zabraæ opakowanie promocyjne Beli-Zell tube 14,5g 10min
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 09.02.2011 15:51 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | EHEHE, ju¿ przejecha³em  Wy¶lê Andrzejku My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| artplo | Dodany dnia 09.02.2011 21:57 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 351
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Piêkna makietka   Aurora 9
 Tarot 650/Naza V2
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 10.02.2011 08:51 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | No to mo¿e zorganizujemy jaki¶ Zlocik Makiet Helikopterowych w kategorii F4H-P? Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 13.02.2011 08:54 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Witam, Panowie. Podgoni³em trochê z prac± i w sumie prawie wszystko zmontowane w jedn± ca³o¶æ do tego stopnia ¿e model powinien ju¿ lataæ, wiêc kolejny etap to testy ju¿ w powietrzu. Dzisiaj na parê sekund zrobi³em zawis, ale w ma³ym pomieszczeniu wiêc nie ma jakiego¶ tam lepszego odniesienia, no ale mam nadziejê ¿e testy niebawem podgonie i nagram materia³ z dworu. 
 Narazie wygl±da to tak , zapraszam.
  
 http://www.vimeo....
 My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 13.02.2011 10:29 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Noooooo Paaaanie, prezentuje siê bardzo ³adnie.
 
  
 Czekamy na filmik z oblotów.
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 13.02.2011 13:52 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Nie dokoñca jestem zadowolony z prac, ten ogon mnie denerwuje i nie wiem czy uda siê zakoñczyæ tak jak powinno byæ w oryginale. No i jeszcze stateczniki poziome muszê przymocowaæ. My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 17.02.2011 19:47 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Dorzucam porcyjkê fotek, 
 
  
 
  
 
  
 
   My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 17.02.2011 21:45 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | No ³adnie prezentuje siê ta Agusta - widzê stateczniki ju¿ na miejscu, a gumka jeszcze na miejscu -  Fakt, ogonek wygl±da³by znacznie korzystniej, gdyby by³ zabudowany. Areczku mo¿e zrobiæ by tak± formê z pianki w kszta³cie wyd³u¿onej bañki z koñcówkami. Nastêpnie na tej formie nanie¶æ z PET (butelki po napojach) na gor±co w³a¶ciw± os³onê z pocienionym ko³nierzem wpuszczonym w istniej±cy ogon. A mocowanie os³ony, tak jak u mnie w AirWolfie - do os³ony przyklejone na ¿ywicê klocuszki/gniazda ze sklejki, do których wkrêca siê malutkie wkrêciki przez sta³y ogon.
 Edytowane przez Andy dnia 17.02.2011 21:45
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| private9 | Dodany dnia 19.02.2011 19:12 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 891
 Data rejestracji: 18.05.08
 
 
 | Dziêki Andrzejku za cenne rady. Jak kto¶ bardzo chce to zawsze co¶ wymy¶li, wzi±³em d³ugie cenkie wiert³o i przewierci³em siê przez statecznik pionowy, w³o¿y³em p³aski wkrêtak, ma³a dzwignia i góra statecznika ³adnie siê lekko rozesz³a, wpusci³em kabelki , klej i ¶cisna³em,, od góry troszkê farbki, i o¶wietlenie zamontowane bez przewodów na wierzchu, a koniec ogona trochê powycinany ale ju¿ jako¶ chyba lepiej wygl±da. 
 
   My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotr K | Dodany dnia 19.02.2011 19:37 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 319
 Data rejestracji: 23.10.10
 
 
 | Model wygl±da imponuj±co, tak mnie zaciekawi³, ¿e przeprogramuje aparature i poæwicze na symulatorze latanie czym¶ takim, chyba to bêdzie d³uga nauka   Piotr Kubiak
 | 
|  | 
 |