Zobacz temat
RC Płock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Minititan-E325
atom
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 07:43
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Witam Wszystkich!

Chciałem przedstawić Wam relację z budowy mojego MiniTitana E-325 firmy Thunder-Tiger. Budowa została ukończona pomyślnie już w styczniu tego roku. W obecnej chwili uczę się nim latać- na razie zawisy...no ale do rzeczy.

Otóż zawsze marzyło mi się heli do latania na zewnątrz- moja lama V4 niestety nie dawała rady nawet przy delikatnych podmuchach- zawsze mi gdzieś ją zniosło, no ale do latania po domu w sam raz. Zacząłem rozmyślać nad kupnem jakiegoś helika klasy 450. Oferta jest duża i na początku miałem mętlik w głowie i nie wiedziałem do końca co wybrać. Buszując po forach krajowych i zagranicznych porównywałem opisy użytkowników śmigłowców różnych producentów. Po dniach i nocach zastanawiania się wybór padł na MiniTitana-E325. Helika zamówiłem w Modelemax w wersji KIT z silnikiem i regulatorem. Składanie tego śmigłowca krok po kroku dało mi dużo frajdy oraz pozwoliło na dokładne zapoznanie się z budową, z tego względu uważam że składanie od podstaw jest lepsze niż kupno zestawu RTF.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z budowySmile W miarę możliwości galerię będę aktualizował.

Tak wygląda pudło. Jest solidnie wykonane z twardego i grubego kartonu co z pewnością dobrze zabezpiecza części wewnątrz.

img69.imageshack.us/img69/9233/dsc02002640x480.jpg



Zawartość opakowania. Wszystkie części pogrupowane w zestawy, popakowane w torebki foliowe z odpowiednim oznaczeniem.

img692.imageshack.us/img692/3696/dsc02010640x480.jpg



Bardzo dobrze napisana instrukcja nie pozwalała na chwilę zastanowieniaSmile
Poniżej zdjęcie woreczka "A" z częściami głównego rotora.

img6.imageshack.us/img6/8634/dsc02012640x480v.jpg



No to do dziełaSmile

img31.imageshack.us/img31/9830/dsc02013640x480.jpg



Maleńkie łożyska- w tym modelu praktycznie wszystko co się rusza jest ułożyskowaneSmile

img835.imageshack.us/img835/4669/dsc02014640x480.jpg

img827.imageshack.us/img827/895/dsc02015640x480.jpg

img7.imageshack.us/img7/4506/dsc02016640x480.jpg



GotoweSmile

img715.imageshack.us/img715/9687/dsc02019640x480.jpg



Woreczek B: zestaw flybara + okucia łopat oraz inne drobiazgiSmile

img543.imageshack.us/img543/4691/dsc02020640x480.jpg

img340.imageshack.us/img340/8834/dsc02021640x480.jpg

img695.imageshack.us/img695/7990/dsc02022640x480.jpg



Łożyska okuć- w sumie aż 3 różne łożyska na jedno okucie, resory gumowe, pierścienie dystansowe + podkładki= solidnie.

img863.imageshack.us/img863/8303/dsc02023640x480.jpg



Okucia założone. Instrukcja jasno określa w którym miejscu użyć kleju do śrub zawartego w zestawie.

img194.imageshack.us/img194/774/dsc02024640x480.jpg



"BAG C"- czyli głównie tarcza sterująca, miksery i......łożyska oczywiścieSmile

img340.imageshack.us/img340/5360/dsc02026640x480.jpg

img14.imageshack.us/img14/5280/dsc02029640x480.jpg



Tarcza sterująca

img829.imageshack.us/img829/7746/dsc02030640x480.jpg



A w międzyczasie wyciąłem, skleiłem i okleiłem kabinkę

img852.imageshack.us/img852/4184/dsc02032640x480.jpg



Poskręcane popychacze z zestawu "D"- instrukcja zawiera rysunki w skali 1:1- nie ma problemów z ustaleniem długości. Głowica już prawie gotowaSmile

img534.imageshack.us/img534/6331/dsc02035640x480.jpg



Głowna rama z paczki "E" częściowo złożona

img847.imageshack.us/img847/1936/dsc02037640x480.jpg



W torebce "F" mamy ułożyskowane mocowanie osi głowicy oraz półkę akumulatora z regulacją! - bardzo przydatne przy wyważaniu heli.

img593.imageshack.us/img593/795/dsc02038640x480.jpg



"G"- czyli główne koło zębate, łożysko jednokierunkowe, tuleja łożyska i podkładki.

img28.imageshack.us/img28/5571/dsc02040640x480.jpg



To coś zaczyna już przypominać helikopterekSmile Prowadnica tarczy zamocowana z przodu a nie z tyłu jak w przypadku większości modeli. Ułatwia to ew. montaż bądź demontaż tylnego snapa tarczy. Ta część jest mocowana za pomocą śrub więc nie ma problemów z ew. wymianą w razie uszkodzenia. Ten sposób montażu prowadnicy był jednym z powodów kupna tego modeluSmile

img828.imageshack.us/img828/2978/dsc02042640x480.jpg



Paczuszka "H"- zestaw skrzynki ogonowej

img715.imageshack.us/img715/1740/dsc02044640x480.jpg



Skrzynka częściowo złożona. Na zdjęciu dalej widać ślizgacz regulacji skoku wirnika ogonowego- ma on dwa punkty podparcia- z góry i z dołu. To kolejny atut mający wpływ na zakup tego modelu. Na forach czytałem o przypadkach powstawania przekosu i wskutek czego blokowania się ślizgacza w przypadku sterowania z jednej strony. W tym przypadku siły rozkładają się równomiernie więc przekos nie wystąpi.

img41.imageshack.us/img41/461/dsc02045640x480.jpg



"BAG I"- zestaw śmigła ogonowego: łopaty, okucia, dużo łożysk i wiele innych rzeczySmile

img204.imageshack.us/img204/8287/dsc02047640x480t.jpg

img195.imageshack.us/img195/1677/dsc02048640x480.jpg



Wirnik ogonowy kompletnySmile

img148.imageshack.us/img148/8313/dsc02050640x480.jpg



"BAG J"- zestaw przekładni pasa napędu wirnika ogonowego. Po złożeniu przekładnia ta, aluminiowa rurka ogona oraz wirnik ogonowy stanowią jeden oddzielny zespół montowany później w ramę główną za pomocą śrub. Jest to wg mnie super rozwiązanie- kolejny element "ZA" kupnem tego modelu.

img141.imageshack.us/img141/6244/dsc02051640x480g.jpg

img816.imageshack.us/img816/2729/dsc02052640x480.jpg



Ogon zamontowany

img148.imageshack.us/img148/3236/dsc02053640x480.jpg



Paczka "K"- silnik i regulator z zestawu- oczywiście bezszczotkowy, metalowe mocowanie silnika z otworem "fasolka" w celu łatwej regulacji położenia silnika względem głównego koła zębatego, dwie zębatki silnika do wyboru 13T i 15T w zależności od zastosowanego akumulatora Li-Po. 13T dla 3S1P a 15T dla 2S1P. W moim Przypadku 13T. Regulator posiada wyciętą koszulkę w celu ułatwienia oddawania ciepła przez radiator.

img135.imageshack.us/img135/2982/dsc02054640x480.jpg

img217.imageshack.us/img217/7895/dsc02055640x480.jpg

img684.imageshack.us/img684/526/dsc02056640x480.jpg



Elektronika w trakcie montażu

img593.imageshack.us/img593/5089/dsc02064640x480.jpg



Drewniane łopaty z zestawu

img5.imageshack.us/img5/8143/dsc02070640x480.jpg



Wkrótce zamieniłem je na węglowe. Oprócz wytrzymałości są wg mnie ładniejsze niż drewnianeSmile

img816.imageshack.us/img816/3000/dsc02121640x480.jpg



Poniżej zdjęcia złożonego helika z jeszcze drewnianymi łopatami.

img11.imageshack.us/img11/7278/dsc02072640x480.jpg

img217.imageshack.us/img217/6620/dsc02074640x480.jpg

img820.imageshack.us/img820/4601/dsc02075640x480.jpg

img708.imageshack.us/img708/3072/dsc02076640x480.jpg

img146.imageshack.us/img146/2673/dsc02079640x480.jpg

img155.imageshack.us/img155/4783/dsc02080640x480.jpg

img859.imageshack.us/img859/2453/dsc02083640x480.jpg

img15.imageshack.us/img15/2789/dsc02085640x480.jpg

img217.imageshack.us/img217/6007/dsc02089640x480.jpg
Edytowane przez atom dnia 29.03.2011 20:19
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 08:05
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

No to witam kolejnego "zakręconego" heli maniaka.
Trzymam kciuki za efekty w nauce latania helikiem.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
atom
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 08:15
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

WitamSmile

A dziękuję!

Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
private9
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 09:13
Awatar

modelarz


Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08

Witam, wreszcie ktoś z porządnym modelem Smile a tak poważnie to dobry sprzęt i nie trzeba go tuningować o alu bo te up-graty mogą pogorszyć tylko właściwości lotne. Latałem nim w 2008 roku i na nim pierwszy raz wykonałem pętle, bęczkę i zawis na pleckach. Nawet wystartowałem nim w zawodach we Wrocławiu, to jeden z moich modeli które wspominam bardzo miło.

A pod adresem masz parę zdjęć mojego modelu : https://picasaweb...TitanE325#
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 
atom
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 09:44
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

HejSmile

Właśnie nie miałem zamiaru go tuningować. Wychodzę z założenia że w razie crashu i tak pęknie co ma pęknąć, a jeśli damy jakiś element z alu to on wytrzyma a siła uderzenia może się przenieść gdzieś dalej i uszkodzi jakiś drogi element...
Generalnie części w sklepach od gromaSmile

PozdrawiamSmile

PS Fajne zdjęcia
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 09:45
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
private9
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 10:30
Awatar

modelarz


Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08

Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka, one poprostu są za słabe.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 
Andy
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 10:38
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka

- tu w pełni zgadzam się z Arkiem - dla modelu helikoptera klasy 450 bezwzględnie należy zainwestować w "mocniejsze" serwa z MG - a wiem coś o tym, sam to przerabiałem, kiedy uczyłem się latać moim Rexiem.
Edytowane przez Andy dnia 26.03.2011 10:56
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
atom
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 11:06
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Oczywiście macie 100% rację. Hmmm...nie mogłem się po prostu doczekać kiedy wystartuje i wsadziłem to co akurat miałem pod rękąWink Na razie ćwiczę zawisy na wysokości ok 1m. Oczywiście planuję wymienić wszystkie serwa i żyroskop.

pozdrawiamSmile
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 11:06
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
private9
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 11:08
Awatar

modelarz


Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08

Pomyśł nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodzą. Ostatnio miałem Tower Pro 95MG i niestety wymieniłem bo siadły po locie, spaliły się silniczki,.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 
Andy
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 11:55
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Atom, szkoda tylko, że w takiej "konspirze" składałeś swój model
Wink
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
atom
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 14:39
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

private9 napisał/a:
Pomyśł nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodzą. Ostatnio miałem Tower Pro 95MG i niestety wymieniłem bo siadły po locie, spaliły się silniczki,.


Właśnie te (Hitec) mam w planach do zakupuSmile

Andy, chciałem zaskoczyćGrin
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 14:44
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 15:32
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

chciałem zaskoczyć

- no to udało się Tobie

www.emoty-gg.eu/mini/549.gif
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
artplo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26.03.2011 16:58
Awatar

modelarz


Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08

atom napisał/a:
HejSmile

Właśnie nie miałem zamiaru go tuningować. Wychodzę z założenia że w razie crashu i tak pęknie co ma pęknąć, a jeśli damy jakiś element z alu to on wytrzyma a siła uderzenia może się przenieść gdzieś dalej i uszkodzi jakiś drogi element...
Generalnie części w sklepach od gromaSmile

PozdrawiamSmile

PS Fajne zdjęcia


Tak jak Arek napisał , nie warto tuningowac MT
Swego czasu miałem stuningowana część głowicy i przy krecie wytrzymała (nie pękla) , ale sie pokrzywiła
Przy prostowaniu zmieniły się długości elementu i był problem
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2
 
atom
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29.03.2011 20:29
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Hejo,

Zamówiłem w sklepie Modelemax 3 serwa HS 65MG na tarczę, jeśli chodzi o ogon to po dłuższych przemyśleniach wybór padł na żyroskop HG-5000 z dedykowanym serwem HSG5083MG. Myślę że jutro paczka do mnie dotrze- przetestujemySmile
Jeszcze muszę zastanowić się nad zewnętrznym BEC-em oczywiście impulsowym. Ten ze stockowego regla wg instrukcji zapewnia max 2A.

pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
atom
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2011 21:24
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Witam,

Serwa i żyroskop już przyszłySmile

img35.imageshack.us/img35/2314/dsc02258640x480.jpg



Po rozpakowaniu...

img148.imageshack.us/img148/5024/dsc02259640x480.jpg

img269.imageshack.us/img269/336/dsc02260640x480.jpg



I montażu w heliSmile

img28.imageshack.us/img28/1606/dsc02266640x480.jpg



Podczas montażu serw tarczy musiałem delikatnie podpiłować od wewnątrz mocowania bo były za ciasne. Na szczęście otwory na śrubki pasowały idealnie. Instrukcja żyra dosyć zrozumiale napisana. Po ustawieniu wykonałem zawis w domu. Wszystko wydaje się być ok. Jutro jak dopisze pogoda poćwiczę na zewnątrz. Zauważyłem szybszą reakcję helikoptera na polecenia z apki niż w przypadku kiedy na tarczy były poprzednie serwa przy tych samych ustawieniach aparatury.

PozdrawiamSmile
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2011 22:04
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Noooo, teraz model może czuć się już bezpieczniej - mam nadzieję, że heli pilot również - Wink
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
private9
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02.04.2011 01:32
Awatar

modelarz


Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08

Tak ma być, ja też piłowałem Grin
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
 
atom
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2011 21:22
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Cześć,
W sobotę sobie troszkę polatałem. Niestety przy drugim pakiecie zaliczyłem twarde lądowanieSad Oś głównego rotora lekko się skrzywiła i niestety zabawa się skończyła. Na szczęście tylko oś jest uszkodzona, reszta ok. Heh dziwne mi się to wydało że plastiki ok a taki pręt metalowy się zgiął..hmmmm. No ale cóż, trza zamówić nową i w góręSmile

pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 03.04.2011 21:32
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Nowy silnik do Mini Titana E325 Technika w helikopterach RC 1 19.10.2008 21:30
Nowe wcielenie mojego MT E325 Zdjęcia i filmy 7 30.07.2008 22:20
statystyka statystyka