Minititan-E325
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 07:43
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam Wszystkich!
Chciałem przedstawić Wam relację z budowy mojego MiniTitana E-325 firmy Thunder-Tiger. Budowa została ukończona pomyślnie już w styczniu tego roku. W obecnej chwili uczę się nim latać- na razie zawisy...no ale do rzeczy.
Otóż zawsze marzyło mi się heli do latania na zewnątrz- moja lama V4 niestety nie dawała rady nawet przy delikatnych podmuchach- zawsze mi gdzieś ją zniosło, no ale do latania po domu w sam raz. Zacząłem rozmyślać nad kupnem jakiegoś helika klasy 450. Oferta jest duża i na początku miałem mętlik w głowie i nie wiedziałem do końca co wybrać. Buszując po forach krajowych i zagranicznych porównywałem opisy użytkowników śmigłowców różnych producentów. Po dniach i nocach zastanawiania się wybór padł na MiniTitana-E325. Helika zamówiłem w Modelemax w wersji KIT z silnikiem i regulatorem. Składanie tego śmigłowca krok po kroku dało mi dużo frajdy oraz pozwoliło na dokładne zapoznanie się z budową, z tego względu uważam że składanie od podstaw jest lepsze niż kupno zestawu RTF.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z budowy W miarę możliwości galerię będę aktualizował.
Tak wygląda pudło. Jest solidnie wykonane z twardego i grubego kartonu co z pewnością dobrze zabezpiecza części wewnątrz.

Zawartość opakowania. Wszystkie części pogrupowane w zestawy, popakowane w torebki foliowe z odpowiednim oznaczeniem.

Bardzo dobrze napisana instrukcja nie pozwalała na chwilę zastanowienia
Poniżej zdjęcie woreczka "A" z częściami głównego rotora.

No to do dzieła

Maleńkie łożyska- w tym modelu praktycznie wszystko co się rusza jest ułożyskowane



Gotowe

Woreczek B: zestaw flybara + okucia łopat oraz inne drobiazgi



Łożyska okuć- w sumie aż 3 różne łożyska na jedno okucie, resory gumowe, pierścienie dystansowe + podkładki= solidnie.

Okucia założone. Instrukcja jasno określa w którym miejscu użyć kleju do śrub zawartego w zestawie.

"BAG C"- czyli głównie tarcza sterująca, miksery i......łożyska oczywiście


Tarcza sterująca

A w międzyczasie wyciąłem, skleiłem i okleiłem kabinkę

Poskręcane popychacze z zestawu "D"- instrukcja zawiera rysunki w skali 1:1- nie ma problemów z ustaleniem długości. Głowica już prawie gotowa

Głowna rama z paczki "E" częściowo złożona

W torebce "F" mamy ułożyskowane mocowanie osi głowicy oraz półkę akumulatora z regulacją! - bardzo przydatne przy wyważaniu heli.

"G"- czyli główne koło zębate, łożysko jednokierunkowe, tuleja łożyska i podkładki.

To coś zaczyna już przypominać helikopterek Prowadnica tarczy zamocowana z przodu a nie z tyłu jak w przypadku większości modeli. Ułatwia to ew. montaż bądź demontaż tylnego snapa tarczy. Ta część jest mocowana za pomocą śrub więc nie ma problemów z ew. wymianą w razie uszkodzenia. Ten sposób montażu prowadnicy był jednym z powodów kupna tego modelu

Paczuszka "H"- zestaw skrzynki ogonowej

Skrzynka częściowo złożona. Na zdjęciu dalej widać ślizgacz regulacji skoku wirnika ogonowego- ma on dwa punkty podparcia- z góry i z dołu. To kolejny atut mający wpływ na zakup tego modelu. Na forach czytałem o przypadkach powstawania przekosu i wskutek czego blokowania się ślizgacza w przypadku sterowania z jednej strony. W tym przypadku siły rozkładają się równomiernie więc przekos nie wystąpi.

"BAG I"- zestaw śmigła ogonowego: łopaty, okucia, dużo łożysk i wiele innych rzeczy


Wirnik ogonowy kompletny

"BAG J"- zestaw przekładni pasa napędu wirnika ogonowego. Po złożeniu przekładnia ta, aluminiowa rurka ogona oraz wirnik ogonowy stanowią jeden oddzielny zespół montowany później w ramę główną za pomocą śrub. Jest to wg mnie super rozwiązanie- kolejny element "ZA" kupnem tego modelu.


Ogon zamontowany

Paczka "K"- silnik i regulator z zestawu- oczywiście bezszczotkowy, metalowe mocowanie silnika z otworem "fasolka" w celu łatwej regulacji położenia silnika względem głównego koła zębatego, dwie zębatki silnika do wyboru 13T i 15T w zależności od zastosowanego akumulatora Li-Po. 13T dla 3S1P a 15T dla 2S1P. W moim Przypadku 13T. Regulator posiada wyciętą koszulkę w celu ułatwienia oddawania ciepła przez radiator.



Elektronika w trakcie montażu

Drewniane łopaty z zestawu

Wkrótce zamieniłem je na węglowe. Oprócz wytrzymałości są wg mnie ładniejsze niż drewniane

Poniżej zdjęcia złożonego helika z jeszcze drewnianymi łopatami.








Edytowane przez atom dnia 29.03.2011 20:19
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 08:05
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to witam kolejnego "zakręconego" heli maniaka.
Trzymam kciuki za efekty w nauce latania helikiem.
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 08:15
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam
A dziękuję!
Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 09:13
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Witam, wreszcie ktoś z porządnym modelem a tak poważnie to dobry sprzęt i nie trzeba go tuningować o alu bo te up-graty mogą pogorszyć tylko właściwości lotne. Latałem nim w 2008 roku i na nim pierwszy raz wykonałem pętle, bęczkę i zawis na pleckach. Nawet wystartowałem nim w zawodach we Wrocławiu, to jeden z moich modeli które wspominam bardzo miło.
A pod adresem masz parę zdjęć mojego modelu : https://picasaweb...TitanE325#
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 09:44
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Hej
Właśnie nie miałem zamiaru go tuningować. Wychodzę z założenia że w razie crashu i tak pęknie co ma pęknąć, a jeśli damy jakiś element z alu to on wytrzyma a siła uderzenia może się przenieść gdzieś dalej i uszkodzi jakiś drogi element...
Generalnie części w sklepach od groma
Pozdrawiam
PS Fajne zdjęcia
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 09:45
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 10:30
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka, one poprostu są za słabe.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 10:38
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka
- tu w pełni zgadzam się z Arkiem - dla modelu helikoptera klasy 450 bezwzględnie należy zainwestować w "mocniejsze" serwa z MG - a wiem coś o tym, sam to przerabiałem, kiedy uczyłem się latać moim Rexiem.
Edytowane przez Andy dnia 26.03.2011 10:56
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 11:06
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Oczywiście macie 100% rację. Hmmm...nie mogłem się po prostu doczekać kiedy wystartuje i wsadziłem to co akurat miałem pod ręką Na razie ćwiczę zawisy na wysokości ok 1m. Oczywiście planuję wymienić wszystkie serwa i żyroskop.
pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 11:06
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 11:08
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Pomyśł nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodzą. Ostatnio miałem Tower Pro 95MG i niestety wymieniłem bo siadły po locie, spaliły się silniczki,.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 11:55
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Atom, szkoda tylko, że w takiej "konspirze" składałeś swój model
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 14:39
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
private9 napisał/a:
Pomyśł nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodzą. Ostatnio miałem Tower Pro 95MG i niestety wymieniłem bo siadły po locie, spaliły się silniczki,.
Właśnie te (Hitec) mam w planach do zakupu
Andy, chciałem zaskoczyć
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 14:44
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 15:32
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
chciałem zaskoczyć
- no to udało się Tobie
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
artplo |
Dodany dnia 26.03.2011 16:58
|

modelarz

Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08
|
atom napisał/a:
Hej
Właśnie nie miałem zamiaru go tuningować. Wychodzę z założenia że w razie crashu i tak pęknie co ma pęknąć, a jeśli damy jakiś element z alu to on wytrzyma a siła uderzenia może się przenieść gdzieś dalej i uszkodzi jakiś drogi element...
Generalnie części w sklepach od groma
Pozdrawiam
PS Fajne zdjęcia
Tak jak Arek napisał , nie warto tuningowac MT
Swego czasu miałem stuningowana część głowicy i przy krecie wytrzymała (nie pękla) , ale sie pokrzywiła
Przy prostowaniu zmieniły się długości elementu i był problem
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 29.03.2011 20:29
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Hejo,
Zamówiłem w sklepie Modelemax 3 serwa HS 65MG na tarczę, jeśli chodzi o ogon to po dłuższych przemyśleniach wybór padł na żyroskop HG-5000 z dedykowanym serwem HSG5083MG. Myślę że jutro paczka do mnie dotrze- przetestujemy
Jeszcze muszę zastanowić się nad zewnętrznym BEC-em oczywiście impulsowym. Ten ze stockowego regla wg instrukcji zapewnia max 2A.
pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 01.04.2011 21:24
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam,
Serwa i żyroskop już przyszły

Po rozpakowaniu...


I montażu w heli

Podczas montażu serw tarczy musiałem delikatnie podpiłować od wewnątrz mocowania bo były za ciasne. Na szczęście otwory na śrubki pasowały idealnie. Instrukcja żyra dosyć zrozumiale napisana. Po ustawieniu wykonałem zawis w domu. Wszystko wydaje się być ok. Jutro jak dopisze pogoda poćwiczę na zewnątrz. Zauważyłem szybszą reakcję helikoptera na polecenia z apki niż w przypadku kiedy na tarczy były poprzednie serwa przy tych samych ustawieniach aparatury.
Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 01.04.2011 22:04
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Noooo, teraz model może czuć się już bezpieczniej - mam nadzieję, że heli pilot również -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 02.04.2011 01:32
|

modelarz

Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Tak ma być, ja też piłowałem
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 03.04.2011 21:22
|

modelarz

Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Cześć,
W sobotę sobie troszkę polatałem. Niestety przy drugim pakiecie zaliczyłem twarde lądowanie Oś głównego rotora lekko się skrzywiła i niestety zabawa się skończyła. Na szczęście tylko oś jest uszkodzona, reszta ok. Heh dziwne mi się to wydało że plastiki ok a taki pręt metalowy się zgiął..hmmmm. No ale cóż, trza zamówić nową i w górę
pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 03.04.2011 21:32
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|