Nawigacja
Strona G³ówna
Historia
Wydarzenia
Linki
Forum
Artyku³y
Galeria
Kraksy :)
Nasi modelarze
Kontakt
Szukaj
Pogoda
Ostatnio widziani
lopez 1603:15:32
robloz06:51:37
SlavikS19:42:19
juras 2 days
krzysiek11 4 days
India 5 days
jarekrum 1 week
Piotr K 1 week
stawoj 1 week
AQUARIUS 1 week
Ostatnie artyku³y
Modelarskie ABC
Budowa Piper J-3 Cub
Ci±g statyczny
Dobór ¶mig³a
Charakterystyka aero...
Modelarnia
ESA P³ock
ACES P³ock
Aeroklub P³ock
OL-PEN Model
aviatv.pl
RCradom.pl
SKM Bobrowniki
SKM RC Turlej
KMS Kielce

Znakomite rozpoczêcie sezonu naszych modelarzy kosmicznych

W dniach 25 - 27 kwietnia 2014 roku, na lotnisku Aeroklubu Nadwi¶lañskiego w Lisich K±tach odby³ siê obóz treningowy zawodników kadry narodowej w modelarstwie kosmicznym zakoñczony ogólnopolskimi zawodami zaliczanymi do punktacji rocznej Pucharu Polski 2014. W obozie uczestniczy³ p³ocki kadrowiec Wojciech Krzywiñski. W Pucharze Polski - konkurencji makiet rakiet S7 - startowa³a trójka p³occzan: powracaj±cy po kilkuletniej przerwie Marcin Sikorski, debiutuj±ca Daria Paskuda oraz Wojciech Krzywiñski.

W tej konkurencji rywalizowa³o 11 zawodników z czo³ówk± krajow± na czele. Ocena statyczna wypad³a bardzo korzystnie dla zawodników z P³ocka. Prowadzi³ Marcin Sikorski z modelem Ariane 1 L6 - wynikiem 526 pkt. Model Ariane 3 V17 Wojciecha Krzywiñskiego uplasowa³ siê na trzeciej pozycji ze strat± do lidera zaledwie 6 pkt. Model Nike Apache Darii oceniono na 408 pkt. Jak to zwykle bywa, obowi±zkowe loty potrafi± przewróciæ tabelê wyników - Daria awansowa³a na pozycjê siódm±, Marcin po wzorowym acz prostym locie utrzyma³ siê na podium zajmuj±c trzecie miejsce. Zawody pucharu Polski wygra³a Ariane 3 Wojciecha Krzywiñskiego zyskuj±c trzypunktow± przewagê nad bardzo wysoko ocenionym lotem makiety Kosmos 3M Wojciecha Bobrowskiego z Krakowa.

Uczestnictwo w obozie treningowym kadry narodowej dawa³o szansê realizacji prób rekordowych w modelarstwie kosmicznym. Wykorzysta³ tê sytuacjê najbardziej do¶wiadczony z p³ockich zawodników - Wojciech Krzywiñski. W tym celu zabra³ na obóz trzy makiety wysoko¶ciowe rakiet rekordowych tj. Hawk Test z NASA w skali 1:8,8. Nike Asp w skali 1:5,95 oraz Nike Smoke w skali 1:5,2, które po ocenie i kontroli technicznej dopuszczono do lotów. Efektem wykonanych siedmiu prób rekordowych by³o uzyskanie trzech nowych rekordów Polski w klasach S5A, S5E i S5F. W klasie makiet S5E uzyskano wynik 402 m tj.o 43% lepszy od dotychczasowego rekordu Polski. Jednocze¶nie zg³oszono go do CIAM FAI w Lozannie - do uznania jako rekord ¶wiata.


Niedziela 6 kwietnia 2014

Niedziela i znów piêkna pogoda. Postanowi³em j± wykorzystaæ i wybra³em siê na lotnisko. Na miejscu by³ ju¿ Pawe³ i Krzysztof - nasz nowy kolega, który swoim trenerkiem skrzêtnie szlifuje starty i l±dowania. Mimo tego, ¿e model podpisa³ "nielot" to jednak modelik sprawuje siê bardzo dobrze - widaæ zapa³ pilota, a skoro jest zapa³ to s± i du¿e postêpy.
W ci±gu tygodnia uda³o mi siê naprawiæ uszkodzenia Motha z poprzedniego weekendu, wiêc na lotnisko wybra³em siê z zamiarem potrenowania lotów do majowych zawodów. Po z³o¿eniu modelu do kupy okaza³o siê, ¿e nie dzia³aj± lotki. Nie zwróci³em uwagi, ¿e w momencie "wybudowania" skrzyd³a z modelu roz³±czy³y siê kable serwa i przed³u¿ki. Jak wiadomo kable schowane s± w skrzyd³ach. Nie podda³em siê. Pawe³ skombinowa³ kawa³ek drutu i ju¿ po oko³o godzinie, jakim¶ cudem, uda³o mi siê te kable naprawiæ i ponownie wci±gn±æ w skrzyd³a. Pod okiem Paw³a wykona³em kilka lotów, podczas których model zosta³ doregulowany. Silnik dosta³ podk³adki ¿eby zmniejszyæ sk³on, a powierzchnie sterowe wychylenia odpowiednie do makietowego latania. Po obiadku na pas podjecha³ Arek przewietrzyæ helika i sprawdziæ upgrade'owanego drona.


O zmierzchu na pas zawita³ swoim helikiem Jurek z ¿on±, wiêc na koniec tego piêknego dnia uciêli¶my sobie jeszcze mi³± pogawêdkê.

Weekendowe latanie 29-30 marca 2014

Ostatni weekend marca zaskoczy³ mile piêkn± modelarsk± pogod± - idealn± na obloty konstrukcji powstaj±cych zim± w ciepe³ku domowych warsztatów. Mogli¶my poobserwowaæ pierwsze wzloty piankowych Spitfire'ów - mojego "gotowca" MK 24 firmy DuraFly i MK IX - konstrukcjê Roberta. Obloty udane choæ muszê przyznaæ, ¿e na ustawieniach zalecanych przez producenta mój Spit by³ do¶æ narowisty. Druga niemi³a niespodzianka, która mnie spotka³a to kruche ¶mig³o - przy stracie lekki kapota¿ i zbiera³em ¶mig³o z klepiska. Spit Roberta lata znakomicie - jestem pod wra¿eniem - choæ sam pilot narzeka na brak mocy napêdu. Arek pokaza³ nam na ¿ywo modelik quadrocoptera z kamerk± na pok³adzie i monitorkiem podgl±dowym, który opisywa³ na forum. Bardzo fajna maszynka, bardzo stabilna w locie wiêc chyba mo¿na liczyæ na sporo dobrej jako¶ci filmików naszych poczynañ widzianych okiem ptaka. Nie zabrak³o te¿ naszych m³odych adeptów latania - Pawe³ek robi bardzo du¿e postêpy - a¿ mi³o popatrzeæ. Uda³o siê te¿ rozegraæ parê rundek ESA. Jak zwykle walka by³a zaciêta. Ka¿dy zaliczy³ ciêcia i chyba tylko Marcin wróci³ z ca³ym modelem choæ w ostatniej walce odci±³ mi ogon. Na koniec próbowa³em polataæ Mothem. Model bardzo dobrze trzyma siê powietrza i wydaje mi siê, ¿e to jest dobry wybór na pierwsz± du¿± makietê. Trzeba jednak zrewidowaæ trochê swoje nawyki i przyzwyczaiæ siê do bezw³adno¶ci i opó¼nienia reakcji na stery. W drugim locie nie trafi³em z podej¶ciem, za to trafi³em w swoj± nogê co skoñczy³o siê w sumie drobnymi uszkodzeniami poszycia.


Piknik lotniczy 2014 odwo³any

VII edycja P³ockiego Pikniku Lotniczego zosta³a odwo³ana. Jak donosi Gazeta Wyborcza sponsorzy uznali, ¿e lotnisko jest znacznie mniej atrakcyjne ni¿ wi¶lana skarpa, na dodatek trwaj± na nim prace odwadniaj±ce, a wojsko nie potwierdzi³o udzia³u w imprezie.
Relacja z konferencji, na której og³oszono decyzjê - Portal P³ock: Link


"Wiosenne" loty
Dzisiaj przy piêknej pogodzie rozegrali¶my w trójkê:Marcin, Piotrek i Ja kilka kolejek walk ESA. Widaæ d³uga zimowa przerwa chyba wp³ynê³a pozytywnie na reakcjê, bo takiego wyniku chyba nie by³o. Po 5 trafieñ Ja i Piotrek, a 3 Marcin.

Mój Albatros odby³ te¿ pierwszy lot, jednak co¶ jest z nim nie tak i lot skoñczy³ twardym l±dowaniem z uszkodzeniem podwozia i skrzyde³.




Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o
Aktualnie online
Go¶ci online: 2

U¿ytkowników online: 0

£±cznie u¿ytkowników: 201
Najnowszy u¿ytkownik: seba203
Shoutbox
Musisz zalogowaæ siê, aby móc dodaæ wiadomo¶æ.

27.06.2025 15:51
Pogoda jest zawsze. Grin

27.06.2025 11:03
Jeszcze pogoda by siê przyda³a Smile

26.06.2025 09:36
Pas jest w³a¶nie koszony, zapraszam do latania. OK

25.06.2025 19:10
Super, dziêki.

25.06.2025 14:37
moja relacja ze zlotu ¶mig³owców https://aviatv.pl.
..-precyzji/

16.06.2025 08:05
A widzisz. Smile teraz wszystko wiadomo Smile

16.06.2025 07:46
"Miejsce do latania" w±tek gdzie pokaza³em pas.

16.06.2025 07:33
Nie. Pas jest dalej, widaæ go na mapie.

15.06.2025 21:46
Dobrze wiedzieæ. A to nie jest na pasie dla du¿ych samolotów ?

15.06.2025 20:47
Pan Krzysztof powiedzia³, ¿e tu mo¿emy lataæ: https://maps.app.g
oo.gl/fY8yzHDy6jUP
qUnB8

statystyka